niedziela, 9 grudnia 2012

bułeczki drozdzowe! * . *

Witajcie, jak obiecałam, mam dla was zdjęcia moich dzisiejszych wypieków, a także podam przepis:)


  • 1 szklanka mleka
  • 3 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • cukier waniliowy
  • 1/2 szklanki cukru
  • 30 dkg drożdży
  • 1/4 masła

Najpierw gotujemy mlekoo i dodajemy do ciepłego mleka drożdże, odstawiamy w ciepłe miejsce i czekamy aż wyrosną. Następnie do wyrośniętych drożdży dodajemy mąkę, ubite białka na sztywną pianę,żółtka,cukier waniliowy, cukier i roztopione masło, całość wyrabiamy na jednolitą masę i odstawiamy do wyrośnięcia. Potem robimy z ciata długi wałek i rozdzielamy na małe części, mi wyszło 15, ale zależy jakiej wielkości chcesz bułeczki.
Ja osobiście przygotowałam sobie twarożek do wsadzenia do środka ( twaróg+jajko+cukier)
Potem na 35 minut piec w 160 stopniach:)

Oto efekt:



2 komentarze:

  1. nawet nie wiesz jak się cieszę :)! Piotrków powiadasz, może kiedyś na siebie wpadniemy ;) hehe

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo *.* pychotkaaa :D zaobserwowałam :D

    OdpowiedzUsuń